PCOS Meet

egészség, külföld, pszichológia

Figyelem: Ne hagyja el hirtelen antidepresszánsát vagy nyugtatóját, mert súlyos elvonási tüneteket okozhat!

nincsenek többé gyógyszerek

Hálaadás

Az első és legfontosabb dolog, hogy minden nap adjunk hálát amink van, soroljuk fel mire vagyunk büszkék vagy, hogy milyen szép emlékeink vannak.

Mások segítése

Keress apró lehetőséget arra, hogy másoknak tudj segíteni. Vagy dicsérd meg őket, emeld ki a jó tulajdonságaikat. Ez jó arra ha a depresszió mellé társul bűntudat is. Emellett az emberek szeretik, ha dicsérik őket, ezért sokkal inkább szimpatikusabbá válsz a szemükben mintha csak panaszkodnál.

Szolárium

A fény energizáló hatása normalizálja a melatonin szintet, és javítja a hangulatot, így ha csak pár perced van, akkor módjával használva, a szolárium is segíthet abban, hogy jobb kedvre derülj! Pár perc egy aromaterápiás bio szoláriumban, és nem csak a bőröd kap egy kis színt, hanem a szád is könnyebben görbül mosolyra!

Szauna

A szaunázás nem csak a testnek, a léleknek is jót tesz. Ahogy a melegtől kicsit elernyednek az izmok, a psziché is megnyugszik. A relaxáció egyik legjobb formája a szaunázás. Csak ülsz bent a melegben, közben érzed, hogy tisztul a tested, amitől egyre jobb lesz a közérzeted is. 

A rendszeres szaunázás annyira sokat javít az általános fizikai állapotodon, hogy a mindennapok akadályait is segíti legyőzni: fokozza például a teljesítőképességet is. A szaunázás hatására ráadásul megnő az endorfin, az úgynevezett boldogsághormon termelődése is. 

Tűzz ki olyan célokat amik nem állnak messze a valóságtól

A legtöbb ember megvalósíthatatlan célokat tűz ki. A cél akkor működőképes, ha:

  1. Valami, amit irányíthat (azaz nem másoktól függ)
  2. Kezelhető (azaz nem elsöprő)
  3. Reális neked (nem másnak)
  4. Mérhető (azaz tudja, hogy elkészült-e vagy sem)

Ha valami rosszul sikerül, fogadd el, állj úgy hozzá, hogy ,,Mit tanulhatok ebből?” (szemben az ítélkező, „ezért vagyok szörnyű” hozzáállással). Legyen körültekintő, amikor összehasonlítja előrehaladását másokkal. Általában összehasonlítjuk a legnagyobb gyengeségünket egy másik ember legnagyobb erejével. Ez igazságtalan (és egyébként sem pontos).Kerüld el az ilyen féle cselekvést.

Ütemezzen kellemes tevékenységeket vagy eseményeket.

Ne várja meg, hogy kedve legyen hozzá. Például adjon magának engedélyt egy 30 perces kiruccanásra, vagy tervezzen minden napra valami elfoglaltságot. Az úszással, futással rendszeres szaunázással erősítjük az immunrendszerünket. Szaunázás alatt megnövekedik a vér endorfinszintje, vagyis a boldogsághormon mennyisége.

Megfelelő étkezés

Nem kell divatos diétát tartanod, de bárki depressziós lesz, ha gyakran fogyaszt szénhidrátot, sok cukros üdítőt, energiaitalt. Ne feledd a mértékletesség erényét. A nagy mennyiségű cukorfogyasztás fokozhatja az aggodalom, idegesség, feszültség érzését, és ezáltal okozhat szorongásos, depressziós tüneteket, melyek ronthatnak a már kialakult szorongás vagy depresszió állapotán.

Kapcsolatok: Fókuszáljon azokra az emberekre, akik felemelik

Gyakran lépj kapcsolatba olyanokkal akik felemelnek. Olyanoktól akik hátráltatnak, lehúznak szüntesd meg a kapcsolatot vagy minimalizáld azt. Találj egyensúlyt és ne szigeteld el magát, különben a depresszió megmarad. 

Próbálj rendszeres alvási ütemtervet tartani.

Tarts egyensúlyt az alvással. Egy késő éjszaka fent maradni, majd másnap sokáig aludni, ez biztos módja a depresszió táplálásának. 

Miközben gyakorlod ezeket a megküzdési készségeket, tudd, hogy a depresszió leküzdésének útján jársz.


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük